Een veelheid aan kanalen: 'crowd minen'

 

Een middelgrote organisatie is al een aantal jaren actief met verschillende sociale media. Er wordt door een afdeling communicatie veel tijd, en dus geld gestopt, in het managen daarvan. Meekijkend en -werkend met het team ontdekken we hoeveel contacten de organisatie op die manier heeft met 'de buitenwereld'. En hoe al die contacten met elkaar 'een crowd' vormen.

 

Zo'n crowd kun je, zoals dat in online jargon heet, op talloze manieren 'minen'. Met andere woorden met deze kring van betrokkenen, kun je niet alleen 'uitwisselen', maar je kunt die ook inzetten als ambassadeur voor het werk dat je doet.  Ze zijn een wandelend visitekaartje en/of meedenker/-doener. 

 

Een van de middelen om zo'n crowd actief in beeld te brengen is een online platform. In plaats van zelf actief te zijn op sociale media, breng je die sociale media naar je eigen platform. Iedereen die daar al actief is, kan daar gewoon actief blijven. Maar jij brengt binnen je eigen omgeving expliciet in beeld met wie je, waar actief bent en waarvoor. Tegelijkertijd zorg je ervoor dat mensen vanuit de sociale media waar ze al actief zijn ook heel makkelijk, via een naadloze overgang tussen beide, zelf actief kunnen zijn op jouw sociale platform. Het integraal samenbrengen van al die actievelingen, op een manier die bij hen past, leidt tot 'online-activiteiten' waar gedeelde passie vanuit gaat. En dat allemaal in de context van jouw organisatie met middelen die al bestonden, maar waarvan de veelheid nog niet eerder in beeld was. 

 

Terug